Klubben söker en verksamhetschef på 50 %
 


Vem söker vi?

Vi söker dig som framgångsrikt kan ta ett helhetsansvar och leda och driva utvecklingen
i en omfattande och expansiv verksamhet.
Du har erfarenhet från en personalledande roll där samarbete, ansvar och respekt främjas.
Du kommer leda ett team med duktiga och drivna medarbetare, samtidigt som du representerar klubbens medlemmar och samverkar med föreningens styrelse.
Erfarenhet från ideella organisationer är ett krav och förmåga att förena professionell och ideell verksamhet är en stor fördel.
Du har en god ekonomisk kunskap och kommersiell förståelse.
Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har kunskap kring marknadsföring och försäljning samt stor vana att hantera både intern och extern kommunikation.
Du har sannolikt en eftergymnasial utbildning inom sport management, idrottskonsulent
eller liknande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas och passa i rollen som verksamhetschef är det viktigt att du i ditt ledarskap har god förmåga att skapa delaktighet och engagemang samt att du är samarbetsvillig och kommunikativ.
Du har en god analytisk förmåga, du är prestigelös och du kan skapa och upprätthålla nätverk inom idrotten och verka både lokalt, regionalt och nationellt för att utveckla verksamheten.
 

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter i urval:

·       Säkerställa att organisationen har hög och positiv energi.
·       Organisera, utveckla och leda den dagliga verksamheten på kansliet.
·       Du har delegerat personalansvar för kanslipersonal.
·       Utveckla och kvalitetssäkra verksamheten tillsammans med tränare, ledare och de anställda.
·       Skapa, utveckla och följa upp verksamhetsplaner, utvecklingsplaner, styrdokument och riktlinjer.
·       Ytterst ansvarig för uttagningar till större tävlingar i dialog med tränare och aktiva.
·       Upprätta samt följa upp avtal och kontrakt med elittränare och elitaktiva.
·       Löpande rapportering till styrelsen.
 

Om anställningen

Tjänsten är en visstidsanställning på deltid (50%) i första hand till 2022-12-31 men med stor möjlighet till förlängning och utökad tjänst.  En del av arbetstiden kommer att vara förlagd till kvällar och helger. Tillträde till tjänsten sker så snart som möjligt.
För mer information om föreningen och tjänsten kontakta
ordförande Ulrika Lingslunde ordforande@hammarbyfriidrott.se
 

Ansökan:

Vi önskar få din ansökan i form av ett personligt brev och ett CV,
senast den 21 november 2021 skickad via mail till ordforande@hammarbyfriidrott.se.
Hammarby Friidrott bedriver en bred barn- och ungdomsverksamhet med ca 1600 medlemmar,
varav drygt 750 aktiv samt ca 140 ledare.
Verksamheten omfattar även elitaktiva som deltar på nationell och internationell hög nivå.
Vi har också en omfattande sommarverksamhet för barn – Friidrottsskolan.
Hammarby Friidrott arrangerar en mängd olika tävlingar där den egna ungdomstävlingen ”Hammarbyspelen” i Sätrahallen är den största.
Klubben är dessutom 100% ägare av Midnattsloppet Nordic AB som årligen genomför 4 st arrangemang med ca 45 000 deltagare. Hammarby Friidrott och Midnattsloppets personal har sina kontor på Enskede Idrottsplats i sitt egna klubbhus.
 

Välkommen med din ansökan!